Dagboek maandag 22 juni en dinsdag 23 juni 2026

Ik ga het Ziltepad pauzeren en verder lopen als de temperatuur weer normaal is. Misschien in juli of nog later. De hitte is voor mij gewoon te hoog de komende tijd. Op Ameland valt het gelukkig enorm mee maar woensdag zou ik vertrekken naar Minnertsga om het Ziltepad weer op te pakken.
In Leeuwarden, dat is ongeveer de regio van de volgende etappes, zien de verwachtingen er zo uit:

“Maar wat ga je nú dan doen?” hoor ik je zeggen. Eerst maar even een aantal dagen naar huis. Daar is waarschijnlijk ook van alles te doen 😊

Gisteren heb ik een lange wandeling gelopen van de camping naar de strandtent bij Ballum. Die heet tegenwoordig Sea You @ Ballum. Om de paar jaar veranderen strandtenten van naam, is mijn ervaring. Een soort reset, denk ik.
Verder was het een heel ontspannen dag. Het was wel fris, 18 graden met stevige zeewind.

Vandaag was opnieuw een luie dag – maar nu 21 graden met minder wind. Na een duik in de zee en een stukje fietsen heb ik de huurfiets weer ingeleverd bij de verhuurder. Prima fiets maar ik was hier ongeveer de enige volwassene zonder trapondersteuning 🚲

Deze avond ga ik de dag afsluiten met een avondwandeling naar de zonsondergang.
Morgen naar huis!
Route naar Ballumerstrand https://out.ac/IiZIEA
Terug naar https://eilt.nl






















































