“It is good to have an end to journey toward; but it is the journey that matters, in the end.” – Ernest Hemingway
Dinsdagavond ben ik gaan wandelen om opnieuw de zon te zien ondergaan boven het Amelander strand. Gelukkig kwam ie woensdag weer op 🔥
Woensdag was mijn OV-reisdag.

OV-reizen kunnen heel avontuurlijk zijn, vooral als er onderweg problemen zijn. Maar eerst moest ik alles inpakken op de camping, bij die hitte was dat geen pretje. Toen ik later met de rugzak onderweg was stopte een auto.
“Zal ik je naar de boot brengen?”
Heel vriendelijk aangeboden maar dat was heel onhandig omdat ik dan erg lang moest wachten in de hitte op de pier, tot mijn ferry zou komen. Nu liep ik naar Nes voor wat boodschappen en afkoeling op een bankje onder de bomen 🌳
De airco op de veerboot kon de hitte nauwelijks aan. Maar als je stil bleef zitten viel het mee 😊

Daarna de bus naar Leeuwarden genomen, daar overstappen op de trein naar… Buitenpost?
De trein ging niet naar Groningen want door de hitte was ergens iets elektrisch uitgevallen. Gelukkig reden er treinvervangende bussen voor het stuk tot het hoofdstation in Groningen, met voortreffelijke airco! 🌬️
Daarna bracht de trein mij naar huis 🏠
Toch wel fijn om weer thuis te zijn!

Nu en dan krijg ik van Eilt.blog een herinnering uit het verleden: https://wp.me/seDnKB-dorst
Terug naar https://eilt.nl
Plaats een reactie